VEURE VIDEO “Mira que bé ho passem a la Font !!!”
El divendres 30 de novembre fou un dia festiu, al temps que educatiu a la Font de Quart.
Fou una vesprada espectacular on els xiquets i xiquetes de les Valls pogueren aprendre al temps que gaudir sobre els valors de la Font de Quart.
Començarem amb el CRA de Quart de les Valls i Benavites. A les 3 del mig dia, arribaven fileres de xiquets per dos costats omplint la Font d´energia, colors i moviments. Una energia que es canalitzà en la ginkana que els havíem preparat.
Al voltant de la Font hi havia paradetes, cadascuna amb un color, i cada color una prova. Hi havia tallers per a tots els gustos. Com no, havíem de reforçar els conceptes que explicarem el curs passat a les aules o a les excursions. Així que, hi havia 2 tallers de preguntes. Un sobre biodiversitat i un altre sobre preguntes referents a la Vall de Segó: el noms dels pobles, havien de saber alguna muntanya, barrancs, que és una sèquia o un sistar. I qui no ho sabia, a rodar a la cama coixa.
Per assegurar-nos que ens havien entès, hi havia un altre joc on pintaven animals i plantes que es podien trobar a la Font, però no acabava ací. Després havien de pegar-los en el panell correcte, són autòctons o al·lòctons?
Per a la resta de tallers calia un poc més de destresa. Ferem caretes d´ animalets, figures de fang… I els més interessants, dos tallers que ajudaran a donar vida a la Font. El taller de les plantes d´on eixiren saquets de torba i potamogeton. I el més arriscat, el taller de les caixes niu. Es construïren varies caixes niu amb el perill conseqüent per als dits dels mestres. Mentre La Niña Cristal, s’encarregava del més menuts, preparant un conta contes amb el que tancaríem la vesprada.
Es feren les cinc de la vesprada, i s’acostaven pares, mares, xiquets i xiquetes d´altres pobles. Amb el berenar a la mà, tots esperàvem el mateix: ELS PEIXOS. Uns peixos que portaven del riu Palància, eren autòctons i es deien barbs perquè tenien dos bigots molt grossos.
Aquest fou el moment més emocionat de la jornada, entre nervis i il·lusió, entre grans i menuts amollarem els 50 peixos que ens portaren els companys de la Piscifactoria El Palmar. Ja tenim peixos autòctons a la Font. Ara sols faltava donar-los de menjar.
En finalitzar el conta contes, xiquets de totes les edats envoltaren la bassa gran de la Font per a tots a una llançar les plantes a l´aigua. Els barbs ja tenen aliment i refugi.
Per a qui no ho recorde, refrescarem la memòria contextualitzen la jornada. L´any passat encetarem un projecte anomenat LA FONT ÉS VIDA! Aquest projecte ens va permetre crear un material molt interessant sobre la Font de Quart: L´avinença de la Vall de Segó.
Amb aquesta activitat, tanquem un cicle per a obrir-ne un altre. Ha segut un projecte portat endavant amb molta il·lusió, tot i que sols és una prova. No sabem si el potamogeton arrelarà o si els barbs seran engolits per les corves marines, el que si sabem segur és que els xiquets de les Valls no oblidaran el que és una espècie autòtocna, no alliberant carpes roges a la Font, i esperem que l’estimen i conserven per sempre.
Ara és el moment de rebre les vostres opinions, crítiques i propostes. Així que vos deixem aquest espai per dialogar sobre la Font de Quart i la Vall de Segó. I com a regal per a totes aquelles persones que han fet possible aquest projecte, vos deixem una bonica recopilació de la jornada en un video. Esperem que vos agrade i que hagueu gaudit tant com nosaltres.
VEURE VIDEO “Mira que bé ho passem a la Font!!!”
Fins l´altra!
Retroenllaç: UNA NOVA GUIA D´ARBRES PER A LA FONT DE QUART | lafontdequart
Fue una actividad genial, un día genial.
Si… tots ho passarem molt bé. Esperem que quede en el record, que sobrevisquen els peixos i les plantes aquàtiques i que prompte es pugam tornar a reunir allà.